یو پی وی سی uPVC چیست؟

uPVC نوعی پلاستیک است و مخفف کلمه Unplasticized Polyvinyl Chloride (پلی وینیل کلراید پلاستیکی نشده) است. یو پی وی سی یک مصالح ساختمانی بادوام است که اغلب برای قاب پنجره‌ها و به عنوان جایگزینی برای چوب رنگ‌شده استفاده می‌شود. به دلیل سخت بودن و عدم انعطاف (شُل و وِل نبودن) به پی وی سی سفت و سخت نیز معروف است. uPVC در واقع، یک فرم مقاوم از PVC است که برای لوله‌کشی نیز از آن استفاده می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص uPVC می توانید مقاله یو پی وی سی (uPVC) چیست؟ را مطالعه نمایید.

پنجره یو پی وی سی uPVC چیست؟

قیمت پنجره یو پی وی سیثابت شده است که پنجره‌های یو پی وی سی uPVC عملکرد و دوام بسیار خوبی را ارائه می‌دهند، زیرا یو پی وی سی uPVC ماندگاری طولانی دارد و به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارد و این نکته مهم یو پی وی سی uPVC را به ماده‌ای عالی برای پنجره‌های شما تبدیل می‌کند. همچنین به دلیل راندمان حرارتی، عایق صدا و از نظر مالی محبوب و شناخته شده است.

قاب‌های پنجره یو پی وی سی دارای هسته فولادی گالوانیزه هستند که به این ماده استحکام و دوام فوق‌العاده‌ای می‌بخشد. این امر از تاب برداشتن، پوسیدگی و زنگ‌زدگی که معمولاً ممکن است بر سایر انواع پنجره‌ها تأثیر بگذارد، جلوگیری می‌کند.

مزایای استفاده از یو پی وی سی برای قاب پنجره چیست؟

یو پی وی سی مزایای زیادی دارد که آن را به ماده‌ای عالی برای استفاده در قاب پنجره تبدیل می‌کند. سازندگان از یو پی وی سی برای ساخت درب‌ها نیز استفاده می‌کنند و در اینجا برخی از مزایای استفاده از پنجره‌ها و درب‌های یو پی وی سی آورده شده است.

دوام بالا

مصالح ساختمانی مانند چوب یا آهن در معرض آسیب رطوبت هستند. وقتی در معرض آب قرار می‌گیرند، پوسیده می شوند و کپک روی آنها رشد می‌کند و یا زنگ می‌زنند. پنجره‌ها و دربهای فلزی برای اطمینان از مقاوم بودن در برابر خوردگی نیاز به پرداخت‌های گران قیمت دارند و این امر هزینه های آنها را افزایش می‌دهد. یو پی وی سی در برابر کپک، پوسیدگی و زنگ زدگی مقاوم است. همچنین به دلیل رطوبت، دچار تورم نمی‌شود یا تحت تأثیر خوردگی نمک قرار نمی‌گیرد. این بدان معناست که چه در یک منطقه ساحلی زندگی کنید و چه در کوهستان، یو پی وی سی ماده مناسبی برای ساختمان شماست.

کم هزینه

یو پی وی سی به طور قابل توجهی ارزان تر از آلومینیوم و الوار است و مزایای بیشتری را ارائه می‌دهد. بسته به کیفیت و ویژگی‌های پنجره‌ها، هزینه‌ها می‌تواند متفاوت باشد، اما می‌توانید در انتخاب پنجره یو پی وی سی uPVC می‌توانید قیمت بسیار مقرون ‌به‌ صرفه‌تری را انتظار داشته باشید.

تعمیر و نگهداری کم

موادی مانند چوب و فلز برای جلوگیری از زنگ زدگی یا پوسیدگی نیاز به نگهداری منظم دارند. شما باید آنها را به طور منظم بررسی کنید و در صورت وجود هرگونه نشانه ای از آسیب تعمیر کنید. یو پی وی سی بسیار محبوب است زیرا به نگهداری بسیار کمی نیاز دارد. به غیر از تمیز کردن داخل و اطراف قاب‌ها چند بار در سال، زحمت دیگری برای شما ندارند.

بر خلاف چوب، به دلیل ماهیت بسیار بادوام مواد، هیچ نشانه‌ای از پوسیدگی یا آسیب آب و هوا را مشاهده نخواهید کرد. یو پی وی سی، برای مدت طولانی کاملاً جدید و نو به نظر می‌رسد. تمیز کردن یو پی وی سی نیز آسان است، بنابراین یک روز کامل را صرف شستشوی آن نمی‌کنید.

عایق صدا

خانه شما باید مکانی آرام باشد که بتوانید به راحتی در آن استراحت کنید و بنابراین عایق صدا بسیار مهم است. هنگامی که از قاب‌های uPVC با شیشه‌های دوجداره استفاده می‌کنید، صدا را تا حدود ۸۰ درصد کاهش می‌دهد و محیطی آرام در خانه ایجاد می‌کند.

ایمن

پنجره ها و درها باید خانه شما را در برابر مزاحمان محافظت کنند. بیش از ده گزینه قفل مختلف وجود دارد که می‌توانید هم با پنجره‌ها و هم درب‌های یو پی وی سی استفاده کنید. هنگامی که از شیشه‌های ایمنی مقاوم با قاب پنجره یو پی وی سی استفاده می‌کنید، ورود دزدان یا سارقان به خانه شما را غیرممکن می‌کند.

عایق

متریال عالی پنجره‌ها و درها اجازه نمی‌دهد گرما و خنکی داخل خانه شما خارج شود. این باعث می‌شود هوای خانه شما مطبوع و دلنشین باقی بماند. یو پی وی سی دارای کیفیت عایقی عالی است که آن را به یک ماده عالی برای استفاده در پنجره‌ها و درها تبدیل کرده است. میزان مصرف انرژی در خانه را کاهش داده و قبوض ماهانه را کاهش خواهد داد.

پنجره یو پی وی سی چیستمقاوم در برابر آتش

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که مستعد آتش‌سوزی بوته‌ها است، باید از پنجره‌های یو پی وی سی در هنگام ساخت خانه خود استفاده کنید زیرا ضد حریق هستند. آنها همچنین برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت مانند طوفان و … بهینه‌سازی شده‌اند.

سازگار با محیط زیست

همانطور که در بالا ذکر شد، پنجره‌های یو پی وی سی uPVC پنجره‌هایی سبز هستند. شرکت‌های زیادی وجود دارند که uPVC را به کاشی‌ها، لوله‌ها و موارد دیگر بازیافت می‌کنند. پنجره‌های یو پی وی سی بین 40 تا 80 سال عمر می‌کنند که در مقایسه با سایر مواد، بسیار طولانی است.

مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی

یکی از دلایل اصلی عدم دوام درب و پنجره های فلزی و چوبی، آسیب‌های ناشی از زنگ‌زدگی و خوردگی است. در مناطق ساحلی، خوردگی نمک می‌تواند طول عمر یک در یا پنجره را به شدت کاهش دهد. که منجر به تعمیر و تعویض گران قیمت می‌شود. یو پی وی سی حتی در مناطق بسیار مرطوب زنگ نمی‌زند یا خورده نمی‌شود. برای مدت طولانی به شما خدمت می‌کند و برای جلوگیری از آسیب رطوبت، نیازی به رنگ آمیزی منظم آن ندارید.

عملکرد عالی

پنجره‌های uPVC بسیار کارآمد هستند، بنابراین نصب آنها واقعاً می‌تواند به کاهش هزینه‌های انرژی کمک کند و ملک شما را در زمستان‌ها گرم و در تابستان‌ها خنک نگه دارد. به دلیل انعطاف پذیری و استحکام بالا، یو پی وی سی در مورد امنیت خانه شما نیز بسیار قابل اعتماد است.

معایب پنجره های یو پی وی سی این است که کیفیت عایق بودن آن ها بستگی به نصب آن دارد و در صورتی که نصاب کم تجربه‌ای آن را نصب نماید، به مرور زمان، عایق بندی و چِفت بودن خود را از دست می‌دهد.

برای دریافت مشاوره فنی و یا سفارش محصول، از طریق «لـیـنـک» با ما در تماس باشید. 

آیا پنجره های یو پی وی سی uPVC سمی هستند؟

uPVC یک ماده کاملاً ایمن و غیر سمی است تا زمانی که نسوخته باشد، تولید آن به شدت دقیق است تا اطمینان حاصل شود که هیچ آسیب یا سمیتی ایجاد نمی‌کند. سوزاندن یو پی وی سی uPVC می تواند منجر به انتشار دیوکسین‌ها در محیط شود که آلاینده‌های آلی پایدار در محیط هستند.

طول عمر پنجره‌های یو پی وی سی uPVC چقدر است؟

یو پی وی سی به دلیل ماندگاری زیادش، مورد توجه قرار گرفته است. این ماده می‌تواند بین 40 تا 80 سال به شما خدمت کند زیرا این ماده مصنوعی، مستعد آسیب رطوبت نیست و زنگ نمی‌زند یا پوسیده نمی‌شود وکپک و قارچ روی آن رشد نمی‌کند، یعنی این عوامل نمی‌توانند طول عمر آن را کاهش دهند. قاب این پنجره‌ها، مانند آلومینیوم دچار مشکل انبساط نمی‌شوند و حتی در مکان‌های آفتابی تاب، محو و ترک نمی‌خورد.

هنگام خرید پنجره یو پی وی سی uPVC به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر خانه جدیدی می‌سازید یا پنجره‌های خود را تعویض می‌کنید، باید از uPVC استفاده کنید. شما می‌توانید بهترین پنجره‌های یو پی وی سی را از نوین اسپروز خریداری کنید که یک شرکت معتبر با فعالیت در سراسر ایران است. ما محصولات ممتاز و گزینه‌های سفارشی‌سازی را برای مشتریانی که تمایل به خرید آنها را دارند ارائه می‌دهیم. پنجره‌های uPVC نوین اسپروز، با فولاد تقویت‌شده، مقاوم در برابر شرایط سخت هستند. پنجره‌های نوین اسپروز ایمن، بادوام و عایق صدا هستند.

انواع پنجره یو پی وی سی

پنجره دوجداره کشویی

پنجره‌های کشویی برای سال‌های متمادی یک انتخاب محبوب بوده‌اند و پنجره‌های کشویی یو پی وی سی در زمان‌های اخیر محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده‌اند. استفاده از یو پی وی سی uPVC به عنوان ماده‌ای برای ساخت پنجره به دلیل خواص استثنایی آن مورد توجه قرار گرفته است. دوام قابل توجه، عایق صدا، راندمان حرارتی و نگهداری کم را ارائه می دهد و یو پی وی سی را به یکی از بهترین انتخاب ها برای پنجره ها تبدیل می کند.

از پنجره های بالکن کشویی یو پی وی سی uPVC گرفته تا پنجره های کشویی آشپزخانه، امروزه انواع مختلفی از پنجره های کشویی یو پی وی سی uPVC وجود دارد. انتخاب پنجره کشویی یو پی وی سی uPVC برای فضای شما با بررسی گزینه‌های مختلف طراحی پنجره‌های کشویی یو پی وی سی uPVC آسان‌تر می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب درب‌های شیشه‌ای کشویی یو پی وی سی برای بالکن، آشپزخانه یا هر قسمت دلخواه خود، جذابیت زیبایی‌شناسی فضای خود را افزایش دهید.

قیمت پنجره دوجدارهپنجره دوجداره لولایی

پنجره‌های لولایی، تاریخچه‌ای غنی دارند که قدمت آن به چندین قرن پیش می‌رسد. در ابتدا، آنها با استفاده از قاب فلزی و شیشه سربی ساخته شدند. با این حال، با شروع دوره ویکتوریا، چوب به ماده‌ی اولیه برای هر دو قاب و لولای این پنجره‌ها تبدیل شد. این نسخه‌ها اغلب به عنوان پنجره‌های دیواری میراثی شناخته می‌شدند و با دریچه‌های بیرونی کاربردی طراحی شدند که به سمت بیرون باز می‌شدند.

پنجره‌های لولایی را می‌توان به سه دسته تقسیم‌بندی کرد:

  • پنجره‌هایی که در بالا، لولا دارند، پنجره‌های سایبان
  • پنجره‌هایی که در پایین لولایی هستند، پنجره‌های قیف
  • پنجره‌هایی که در کنار لولایی هستند

پنجره دوجداره دو حالته

پنجره های دو حالته به دلیل تطبیق پذیری قابل توجه خود مشهور هستند. این نوع پنجره دارای نوعی یراق هستند که می‌تواند با زاویه خاصی از بالا کج و باز شود و همچنین مانند پنجره‌های لولایی معمولی عمل کنند. پنجره‌های دو حالته با طراحی پیشرفته‌شان، ظرافت و پیچیدگی را به نمایش می‌گذارند. چه اندازه بزرگ یا کوچک را انتخاب کنید، می‌توانید از یک سبک پنجره جذاب از نظر زیبایی شناختی مطمئن باشید.

یو پی وی سی uPVC دوحالته

یو پی وی سی uPVC دوحالته

این پنجره ها از نظر انرژی کارآمد هستند و برای زمستان‌ها مناسب هستند. تقاضا برای پنجره‌های دو حالته به دلیل مزایای بی‌شماری که ارائه می‌دهند و جذابیت زیبایی شناختی که برای هر ملکی به ارمغان می‌آورد در حال افزایش است.

همچنین بخوانید:آلومینیوم ترمال بریک در مقابل uPVC

قیمت پنجره یو پی وی سی upvc چگونه محاسبه می شود؟

همانطور که می دانید هزینه و قیمت پنجره دوجداره از جمله عوامل موثر و نکات مهم در زمان خرید به حساب می آیند. از طرف دگیر یکسری موارد و فاکتور هایی نیز هستند که تعیین کننده قیمت پنجره یو پی وی سی هستند. به عبارت دیگر این موارد نقش مهمی در کیفیت،دوام و قیمت پنجره یو پی وی سی خواهند داشت. اما جای هیچ نگرانی نیست و پنجره های upvc از قیمت کاملا مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردارند. این موارد عبارت اند از:

  • تعداد
  • ابعاد و اندازه پنجره ها
  • نقشه پروژه
  • رنگ پروفیل
  • نوع و برند پروفیل به کار رفته
  • مدل پنجره یو پی وی سی upvc
  • براق آلات به کار رفته در تولید پنجره یو پی وی سی ریلی
  • تعداد جداره های شیشه (دو یا سه جداره)
  • نوع و رنگ شیشه دوجداره(لمینت،سکوریت و….)
  • به کار بردن گالوانیزه در داخل بدنه
  • قیمت ارز
    هزینه حمل و نقل
    هزینه نصب

معایب پنجره یو پی وی سیتنوع رنگی درب و پنجره یو پی وی سی uPVC 

همانطور که می‌دانید، یو پی وی سی uPVC در حالت معمولی، سفید رنگ است. هرچند که رنگ سفید، به خودی خود، با انواع رنگ‌بندی چه طراحی داخلی و چه نمای بیرون ساختمان قابل تطبیق و هماهنگی است ولی ممکن است بنا به سلیقه مشتری و یا طرح خاص مدنظر او، لازم باشد که رنگ‌بندی دیگری به غیر از سفید، در نمای داخلی یا نمای خارجی استفاده شود.

پاسخ به چنین نیازی، با استفاده از روکش لمینت قابل ارائه است. لمینت پی وی سی، ورقه‌ای از مواد است که از ترکیب کاغذ تزئینی و رزین‌های پلاستیکی به شکل ورق ایجاد می‌شود. آنها در پوشش‌های مختلف از جمله مات، براق، بافت دار، فوق براق و الگوهای مختلف و رنگ‌های ساده موجود هستند.

تنوع رنگی یو پی وی سی uPVC

لینک منبع1، لینک منبع2،