پنجره لیفت اند اسلاید چیست؟

درب و پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید (Lift & Slide) محصول نوین اسپروز نوعی درب کشویی است. محل استفاده‌ و دلیل طراحی این نوع از درب‌ و پنجره‌ها، بیشتر برای ایجاد نماهای بزرگ و نماهای بدون مانع و همچنین، دسترسی آسان به فضاهای بیرونی است. درب‌ و پنجره‌های لیفت اند اسلاید (Lift & Slide) علاوه بر مزیت اشاره که زیبایی نمای داخلی و نمای بیرونی را برای خانه، ویلا و یا محل کار شما به ارمغان می‌آورد، از عایق‌بندی خوبی در برابر صدا و آب و خاک نیز برخوردار است. در ادامه مطلب بیشتر درباره پنجره‌های آلومینیومی ترمال‌ بریک لیفت اند اسلاید می خوانیم.

لیفت اند اسلاید

پنجره‌های آلومینیومی ترمال‌ بریک لیفت اند اسلاید (Lift & Slide)

این نوع از درب‌ و پنجره‌های ساخته شده توسط گروه صنعتی نوین اسپروز معمولاً از فریم‌های آلومینیومی ساخته می‌شوند و دارای پانل‌های شیشه‌ای بزرگی هستند. این درب‌ و پنجره‌ها هنگام باز یا بسته شدن، در امتداد یک ریل حرکت می کنند و البته، یکی از ویژگی‌های کلیدی آنها، توانایی آن‌ها در “بلند شدن” (لیفت/ Lift) از ریل خود در هنگام بسته شدن است. بلند شدن یا لیفت (Lift)، به نوبه‌ی خود، باعث ایجاد یک مهر و موم می‌ شود که به جلوگیری از نفوذ هوا و صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند.

در ابتدا، شاید تصور بلند کردن یک درب‌ و پنجره‌ کششی و کشویی که ممکن است به همراه شیشه دوجداره، حدود 100 کیلو وزن داشته باشد، سخت و مشکل و پردردسر به نظر برسد. اما کیفیت بالای ساخت آنها در گروه صنعتی نوین اسپروز، در کنار استفاده از متریال و یراق آلاق با کیفیت، باعث می‌شود که برای باز کردن سیستم‌های لیفت اند اسلاید (Lift & Slide)، کاربران به سادگی دستگیره‌ی آن را بچرخانند حتی با فشار یک انگشت، آن را باز کنند.

عملکرد پنجره لیفت اند اسلاید

چرخاندن دستگیره‌ی آنها، باعث می‌شود سیستمی از چرخ دنده ها و غلطک ها درگیر شوند که در نتیجه‌ی آن، درب یا پنجره، به آرامی در امتداد ریل حرکت می کنند و از مسیر خارج نمی شوند. هنگام بسته شدن، در جای خود قفل می شود و امنیت و عایق عالی در برابر عناصر ایجاد می کند.

به طور کلی، سیستم های آلومینیومی کششی و کشویی محصول نوین اسپروز، انتخابی عالی برای صاحبان خانه‌هایی هستند که می‌خواهند حداکثر استفاده را از فضای داخلی و خارجی زندگی خود داشته باشند و در عین حال از مزایای صرفه جویی انرژی و عایق‌بندی در برابر آب و هوا نیز بهره‌مند شوند.

انواع سیستم پنجره‌های آلومینیومی ترمال‌ بریک لیفت اند اسلاید (Lift & Slide)

همانطور که در محصول “پنجره های آلومینیومی ترمال بریک”  گفته شد، سیستم لیفت اند اسلاید(Lift & Slide)، زیرمجموعه سیستم آلومینیومی کشویی ترمال بریک است. لذا کلیه مواردی که در مورد خواص و مزایای سیستم‌های آلومینیومی ترمال بریک گفته شد از قبیل لایه میانی عایق و …، در مورد سیستم‌های لیفت اند اسلاید(Lift & Slide) نیز، صادق است.

اما به طور تخصصی، سیستم های فوق، به طرق ذیل قابل پیاده سازی هستند:

  1. تک ریل
  2. جفت ریل
  3. سه و چهار ریل یا لیفت تلسکوپی

در تصاویر زیر، هر یک از سیستم های تک ریل، جفت ریل، سه و چهار ریل یا لیفت تلسکوپی  به صورت مجزا، مشخص شده اند که بررسی فنی و موارد استفاده‌ و کاربرد هریک از آنها، در مقاله “ انواع سیستم پنجره‌های آلومینیومی ترمال‌ بریک لیفت اند اسلاید (Lift & Slide)” بحث و مطرح می شود.

اموزش ساخت پنجره لیفت

قیمت پنجره لیفت اند اسلاید

فضاسازی پنجره ترمال‌ بریک لیفت اند اسلاید

نکته بسیار مهم در سیستم های سه ریل و چهار ریل یا لیفت تلسکوپی، استفاده‌ی آنها در جلوی بالکن و تراس منازل و ویلا می باشد.

انعطاف پذیری که این سیستم Lift & Slide در فضا سازی ایجاد می کند، این قابلیت را به شما می‌دهد که فضای باز شوی بسیار بزرگ مثلاً در حدود 6 تا 8 متر را خصوصا در ویلا ها (برای برگزاری میهمانی ها یا برای ایجاد فضای باز در ورودی استخر) را ایجاد نمایید و محیط وسیع و زیبایی را فراهم کنید.

پروفیل لیفت اند اسلاید

نمایی از سیستم لیفت اند اسلاید

انواع رنگ بندی مورد استفاده در پنجره های آلومینیومی ترمال بریک لیفت اند اسلاید (Lift & Slide)

قبلا نیز در محصول “پنجره های آلومینیومی ترمال بریک” عنوان کردیم که، سیستم لیفت اند اسلاید (Lift & Slide)، نوعی از سیستم آلومینیومی ترمال بریک کشویی می باشد. بر همین اساس، کلیه رنگ های قابل اجرا بر سیستم‌های آلومینیومی ترمال بریک، بر روی این سیستم ها نیز قابل پیاده سازی و اجرا است.

اعم از رنگ های پودری، رنگ های طرح چوب و رنگ های آنادایز.

ویژگی های پنجره های لیفت اند اسلاید کشویی آلومینیومی

راحتی در استفاده

همانطور که قبلا ذکر شد، طراحی Lift & Slide به کاربر این امکان را می دهد که حتی دریچه های بزرگ را با فشار یک انگشت باز کند.

درهای بالابر و اسلایدیی نوین اسپروز علاوه بر دریچه‌های هواکش اضافه شده هنگام بلند کردن و محافظت از ریل در برابر گرد و غبار و آوار، همچنین استفاده از بلبرینگ‌های با کارایی بالا در غلتک‌ها به عملکرد روان آن‌ها می‌افزاید. با این قابلیت ها، مشتریانی که ممکن است به دلیل وزن دریچه از درهای کشویی بزرگتر اجتناب کرده باشند، ممکن است بار دیگر اندازه دریچه های بزرگتر را با مکانیزم Lift and Slide در نظر بگیرند.

دستگیره قابل توجه و با کاربری آسان درب لیف اند اسلاید نیز نسبت به بسیاری از مکانیسم های قفل مورد استفاده در درب های کشویی بهبود یافته است. حرکت چرخشی ساده نه تنها قفل در را باز می کند، بلکه همزمان در را نیز بالا می برد. هیچ مکانیزم قفل اضافی مورد نیاز نیست و به مرور زمان مانند بسیاری از مکانیسم‌های قفل کشویی گیر نمی‌کند.

مقاومت بیشتر، کاهش سایش و پارگی

از آنجایی که درهای کشویی معمولی نمی توانند هنگام باز و بسته شدن درب ها مهر و موم خود را جدا کنند، طرح های درب کشویی سعی می کنند نیاز به آب بند هوا/آب را با نیاز به حداقل رساندن اصطکاک آن مهر و موم ها در حین کار با در متعادل کنند. در نهایت، درهای کشویی هیچ یک از این الزامات را به خوبی برآورده نمی کنند.

با این حال، طراحی درهای بالابر و کشویی، حداقل اصطکاک عملیاتی را بدون به خطر انداختن سفتی آب و هوا با عملکرد بالا امکان پذیر می کند. این به این دلیل است که دریچه بالابر و درب کشویی قبل از باز شدن بالا می‌آیند و اجازه می‌دهد درزگیرها جدا شوند و از قرار گرفتن در معرض اصطکاک در حین کار جلوگیری کنند. علاوه بر این، می توان از مهر و موم های بیشتر و ضخیم تر استفاده کرد، زیرا آنها به تلاش برای باز کردن دریچه نمی افزایند. بنابراین، درهای بالابر و کشویی در مقایسه با درب‌های کشویی معمولی هوا و آب بسیار بهتری دارند، در حالی که به دلیل درزگیرهایی که در معرض سایش و پارگی ناشی از اصطکاک قرار نمی‌گیرند، طول عمر بیشتری دارند.

مقاومت در برابر ورود سارقان

هنگامی که یک درب لیفت و اسلایدی بسته می شود و دستگیره به حالت بسته منتقل می شود، نه تنها مکانیسم های قفل درگیر می شوند، بلکه وزن کامل دریچه روی قاب قرار می گیرد. مزاحمان نه تنها نیاز به ایجاد اهرم کافی برای شکستن مکانیسم قفل چند نقطه ای دارند، بلکه وزن دریچه را نیز جابجا می کنند. با توجه به اینکه این بازشوها به راحتی 90 تا 180 کیلوگرم وزن دارند، امنیت به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند. علاوه بر این، حتی اگر دریچه برای تهویه کمی باز بماند، تا زمانی که نتوان دستگیره را از بیرون خارج کرد، نمی‌توان آن را باز کرد.

قیمت پنجره لیفت اند اسلاید چگونه محاسبه می شود؟

عوامل و موارد مختلفی در تعیین قیمت نهایی این قبیل در و پنجره ها نقش دارند. قیمت درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک Lift & Slide تحث تاثیر متغیر های زیر می تواند افزایش یا کاهش پیدا کند. این موارد عبارت اند از:

ابعاد و اندازه شیشه

طبیعتا هرچه ابعاد و اندازه شیشه ها بزرگ تر باشد، قیمت نهایی نیز افزایش خواهد یافت.

ابعاد و اندازه پنجره/درب

از آنجایی که پنجره ها در ابعاد و اندازه های استاندارد تولید می شوند، در صورتی که آن ها را به صورت سفارشی در ابعاد و اندازه های دلخواه بخواهید، قیمت نهایی افزایش خواهد یافت.

رنگ و سبک درب

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر قیمت درب کشویی آلومینیومی لیفت اند اسلاید، طراحی ظاهری و جلوه های بصری آن است که توسط خریدار تعیین خواهد شد.

جنس شیشه

همانطور که می دانید شیشه ها هم به صورت دوجداره و هم به صورت سه جداره موجودند و با توجه سفارش خریدار نصب خواهند شد. طبیعتا قیمت شیشه های دو جداره در مقایسه با سه جداره کمتر خواهد بود. دسته دیگری از شیشه ها نیز وجود دارند که از آن ها به عنوان شیشه های زینتی یاد می شود و از قیمت متفاوتی نیز برخوردارند.

امنیت بیشتر

از جمله موارد دیگری که منجر به افزایش هزینه درب های کشویی آلومینیومی لیفت اند اسلاید خواهند شد می توان به بهبود نوع شیشه و نوع سیستم قفل اشاره کرد.

لینک منبع

مقاله های مرتبط

1- ساخت در و پنجره های لیفت اند اسلاید

2- شیشه کنترل خورشیدی و استفاده در سیستم های لیفت اند اسلاید (Lift & Slide)

3- یراق پنجره لیفت اند اسلاید چیست؟

4- پنجره لیفت یا سایبانی

5- چرا سیستم لیفت اند اسلاید انتخاب کنیم؟