پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک یکی از انواع پنجره های آلومینیومی است. با ما همراه باشید تا با ویژگی های ترمال بریک آشنا شوید. یک مرز محافظ، بین قسمت بیرونی قاب پنجره آلومینیومی ترمال بریک و بخش داخلی آن را در نظر بگیرید. این لایه‌ی عایق مخصوص، کمک می‌کند که حتی زمانی که قسمت خارجی قاب پنجره آلومینیومی ترمال بریک، در حال یخ‌زدن است، قسمت داخلی آن یخ نزند. همچنین باعث می شود، تراکم و انباشته‌شدن بخار و یخ نازک در قسمت داخلی، متوقف شود و حتی لوازم و اثاثیه داخل اتاق  نیز از رطوبت در امان بمانند.

ترمال بریک چیست؟

کلمه‌ی “بریک” یا “شکستن”، ربطی به آسیب‌زدن به چیزی ندارد؛ فقط به جدایی یا فاصله بین دو بخش فلزی داخلی و خارجی قاب پنجره آلومینیومی ترمال بریک اشاره دارد. کلمه‌ی “ترمال” یا “حرارتی”، به ماهیت متعادل‌کننده دما در لایه‌ی میانی مربوط می‌شود. ترمال بریک، نوآوری‌ای است که از نیاز به یک راه‌حل برای عایق‌بندی بهتر پنجره‌های آلومینیومی ناشی شده، و این کل ایده است.

اگر کنترل دما چیزی است که برای شما مهم است، پس حتماً باید پنجره‌های ترمال بریک را در نظر بگیرید. نصب پنجره‌های ترمال بریک، به اطمینان از عدم تبادل هوای سرد از بیرون در شرایط زمستانی کمک می‌کند. در آب‌وهوای گرم نیز، پنجره‌های شما عرق نمی‌کنند؛ زیرا قسمت بیرونیِ گرم شده در تماس مستقیم با قسمت داخلی نیست.

اگر خانه شما در منطقه‌ای واقع شده که کف خانه‌ی شما نم می زند، داشتن پنجره‌های ترمال بریک گزینه شماره یک برای شماست. حتی سبک زندگی شما به این موضوع کمک می‌کند که آیا نیاز به پنجره‌های ترمال بریک در خانه خود دارید یا خیر. اگر جکوزی، سونا یا استخر سرپوشیده دارید، حتما لازم است راه‌حل ترمال بریک را در نظر بگیرید. این پنجره ها می‌توانند کمک کنند که انتقال گرما و صدا در میزان کمتری قرار بگیرد. ویژگی‌های مقاوم در برابر حرارت آن‌قدر عالی است که حتی شعله‌های آتش نیز به آن آسیبی نمی‌زند. گرچه تمیز کردن پنجره‌های آلومینیومی استاندارد آسان تر است.

قیمت پنجره ترمال بریک مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

 

مزیت های پنجره‌های آلومینیومی ترمال‌ بریک

پنجره‌های ترمال بریک دوام بیشتری دارند و دیگر نیازی به نگرانی درباره خوردگی نیز نخواهد بود. در نگاه برخی مردم لوکس بودن این نوع پنجره ها اهمیت ویژه ای دارد.  از آنجایی‌که ترمال بریک ها از پلاستیک یا پارچه مصنوعی ساخته می‌شوند، به رفع رسانایی بالای آلومینیوم کمک می‌کند. اگر فکر می‌کنید که این پلاستیک یا پارچه به‌اندازه کافی سفت نیست، باید بدانید که ما در مورد پلاستیک شکلات یا پارچه تیشرت صحبت نمی‌کنیم. این ماده، سفت‌وسخت است، زیرا به طور ویژه‌ای توسط دانشمندان برای مقاومت در برابر عناصر محیطی طراحی شده است و در نتیجه، هوای سرد بیرون نمی‌تواند بر هوای گرم داخل تأثیر بگذارد.

یک پنجره آلومینیومی معمولی چیزی جز یک قاب فلزی یک‌تکه که دو واحد شیشه را از هم جدا می‌کند نخواهد داشت. اگر چه، پنجره‌های ترمال بریک دارای یک عایق حرارتی با نیم پوسته‌های فلزی در دو طرف آن است. این باعث ایجاد یک چارچوب قوی‌ تر نیز می‌شود. در صورتی که علاقمند به کشف راز عملکرد پنجره های آلومینیومی ترمال بریک هستید، مقاله “راز عملکرد ترمال بریک” سایت گروه صنعتی نوین اسپروز را مطالعه کنید.

انواع پنجره ترمال بریک

پنجره های آلومینیومی ترمال، با سیستم های لولایی و سیستم های کشویی یا لیفت اند اسلاید(Lift & Slide) قابل ارائه هستند.

الف) پنجره های ترمال بریک کشویی یا ترمال بریک لیفت اند اسلاید

 

21 گروه صنعتی نوین اسپروز

پنجره ترمال بریک کشویی یا ترمال بریک لیفت اند اسلاید (Lift & Slide)، مزایای زیادی را ارائه می‌دهند که آنها را به یک انتخاب محبوب برای صاحبان خانه و صاحبان مشاغل تبدیل می‌کند. از ظاهر شیک و مدرن گرفته تا قابلیت‌های صرفه‌جویی در انرژی، دلایل زیادی برای انتخاب پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک کشویی برای پروژه بعدی نصب پنجره شما وجود دارد.

گیر نکردن به پردهای گران قیمت و ظریفی که در خانه های مجلل نصب می شود نیز، یک دلیل قانع کننده مهم برای نصب پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک لیفت اند اسلاید (Lift & Slide) است.

در گروه صنعتی نوین اسپروز، هیچگونه محدودیتی در ساخت اندازه‌های مختلف پنجره های ترمال بریک کشویی یا ترمال بریک لیفت اند اسلاید وجود ندارد و شما می‌توانید، این پنجره‌ها را در اندازه‌های بزرگ نیز، که باعث زیبایی بیشتر نمای داخلی خانه‌ی شما می‌شوند، سفارش دهید.

ب) پنجره های آلومینیومی ترمال بریک لولایی

 

14 گروه صنعتی نوین اسپروز

 

پنجره آلومینیومی ترمال بریک لولایی، مزایای متعددی از جمله دوام، صرفه جویی مصرف انرژی و نگهداری اندک را ارائه می دهد. آنها برای طیف گسترده ای از درخواست های مورد انتظار شما، مناسب هستند و می توانند مطابق با ترجیحات شما سفارشی شوند. اگر به دنبال پنجره با کیفیت بالا هستید، پنجره های آلومینیومی ترمال بریک لولایی نیز یک گزینه بسیار خوب، به حساب می آیند.

انواع یراق آلات مورد استفاده در پنجره های آلومینیومی ترمال بریک

یراق آلات ذیل را می‌توان در ساخت پنجره‌های آلومینیومی ترمال استفاده‌کرد که گروه صنعتی نوین اسپروز نیز، به منظور تنوع بخشی به تولیدات خود (هم تنوع در کیفیت و هم تنوع در قیمت)، از آنها استفاده می‌کند.

  1. یراق آلات لولایی تک حالته

  2. یراق آلات لولایی دوحالته

  3. یراق آلات لولایی فرانسوی

  4. یراق آلات لولایی فولکس واگنی

  5. یراق آلات لولایی محوری

  6. یراق آلات لولایی آکاردئونی

  7. یراق آلات کشویی

  8. یراق آلات کشویی لیفت اند اسلاید

محاسبه قیمت پنجره ترمال بریک

قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک با توجه به عوامل و فاکتور های مختلفی تعیین می شود. قبل از بررسی این عوامل باید بگوییم که قیمت پنجره ترمال بریک به دلیل ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی از جمله دوام، زیبایی و استحکام بی نظیر، به کارگیری قطعه پلی آمید و یا پلی اورتان  به منظور جلوگیری از خارج شدن حرارت و … نسبت به قیمت انواع پنجره های نرمال و یا پنجره های upvc و پنجره های چوبی بیشتر خواهد بود. 

از جمله موارد تاثیر گذار بر قیمت درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برند پروفیل مصرفی

همانطور که می دانید پروفیل های مصرفی در تولید پنجره های دوجداره ترمال بریک در برند های مختلفی موجود هستند. گروه صنعتی نوین اسپروز در ساخت تمامی درب و پنجره های خود از بهترین و با کیفیت ترین پروفیل های موجود در بازار از قبیل آکپا ایران، آلترال، بندینی و … با توجه به درخواست مشتری استفاده خواهد کرد.

ابعاد و اندازه فریم اصلی درب پنجره‌ها و تیپ بندی و ابعاد بازشوها 

ابعاد و اندازه کلی پنجره ها یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت پنجره ترمال بریک محسوب می شود.

برند یراق آلات و نوع بازشو

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت نهایی پنجره دوجداره، موضوع یراق آلات پنجره ترمال بریک است که از تنوع بالایی در نوع بازشوها از قبیل کشویی، لولایی، دوحالته، لیفت اند اسلاید، فولکس واگنی،آکاردئونی و… برخوردار است. علاوه بر این مورد بعدی که بر قیمت نهایی موثر است، برند یراق آلات مصرفی که از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل اهمیت بالایی برند یراق آلات مصرفی در ماندگاری و کارایی، در صورت استفاده از برند های متفرقه و نا معتبر یراق آلات، نتیجه نهایی دچار افت کیفیت و کارایی خواهد شد.

کیفیت لاستیک‌های آب بندی و هوابندی

یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در ساخت درب و پنجره، کیفیت متعلقات به کار برده شده است. ضرورت استفاده از مناسب ترین و با کیفیت ترین متعلقات و روش‌های ساخت با در نظر گرفتن روش ها و راهکار های  گوناگون در اسمبل کردن درب و پنجره ترمال بریک موضوعی است که باید همواره مورد توجه قرار داده شود.

نوع شیشه مورد استفاده

شیشه ها تحت تاثیر عوامل و موارد مختلفی از قبیل ضخامت شیشه هر‌جداره، رنگی بودن شیشه و برند شیشه مصرفی از قیمت های متفاوتی برخوردارند. در ضمن شیشه سکوریت و شیشه لمینت هر کدام قیمت گوناگونی خواهند داشت.

بهترین برند پنجره ترمال بریک

اگر قصد خرید بهترین و با کیفیت ترین درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک را دارید، بایستی به سراغ بهترین تولید کننده ها و شرکت ها بروید. گروه صنعتی نوین اسپروز به دلیل به کارگیری بهترین و درجه یک ترین متریال های موجود در بازار و با سال ها سابقه در زمینه تولید انواع درب و پنجره، در بین خریداران و صاحبان مشاغل از سابقه ی درخشانی برخوردار است.

این مجموعه انواع مختلف درب و پنجره آلومینیومی رنگی و با دوام را با توجه به درخواست مشتری در ابعاد و اندازه های سفارشی تولید خواهد کرد. پس اگر به دنبال ارزان ترین قیمت پنجره و در دو جداره ترمال با کیفیت و کارایی بالا هستید، شرکت صنعتی نوین اسپروز بهترین انتخاب برای شما محسوب می شود. این شرکت تمامی درب و پنجره های خود را از طریق بهترین بار بری ها در کوتاه ترین زمان به سراسر ایران ارسال خواهد کرد.

رنگ بندی پنجره های آلومینیومی ترمال بریک نوین اسپروز

در ساخت این دسته از پنجره ها، می توان از سه دسته کلی رنگ آمیزی استفاده کرد که به شرح ذیل هستند که فراخور هر سبک معماری، چه مدرن و چه سنتی، می‌توانید با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و پرداخت‌ها، پنجره جدید خود را سفارشی کنید.

  • رنگ های پودری

  • رنگ های طرح چوب

  • رنگ های آنادایز

در زیرمجموعه‌ی رنگ‌های پودری، می توان کلیه‌ی طیف های رنگی موجود در طبیعت را استفاده نمود.

15 scaled گروه صنعتی نوین اسپروز 16 scaled e1690729581446 گروه صنعتی نوین اسپروز

معایب پنجره ترمال بریک

بهتر است بدانید نحوه محاسبه قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک طبق میزان وزن پروفیل آلومینیوم به کار رفته در ساخت آن صورت خواهد گرفت. به همین دلیل در مقایسه با سایر پنجره ها از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. از طرف دیگر یراق آلاتی که در ساخت پنجره های آلومینیومی نیز به کار گرفته می شوند نیز از قیمت بالاتری برخوردارند.

اگرچه این عیب در صورت نبودن محدودیت در بودجه قابل چشم پوشی است. شاید فکر کنید که هزینه استفاده از این پنجره ها زیاد خواهد بود اما باید بگوییم که این پنجره عایق بسیار خوبی برای جلوگیری از اتلاف انرژی محسوب شده و سبب صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد.

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مقایسه قاب های آلومینیومی و uPVC، مقالات ذیل را مطالعه کنید: 

  1. مقایسه یو پی وی سی و ترمال بریک
  2. آلومینیوم ترمال بریک در مقابل uPVC

لینک منبع