مقالات

مقایسه یو پی وی سی و ترمال بریک

مقایسه یو پی وی سی و ترمال بریک

هنگام انتخاب پنجره برای ساختمان و به ویزه برای خانه، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. با توجه به وجود دو نوع ماده مشهور در ساخت درب و پنجره که امروزه بشتر از آنها استفاده می شود،در این مقاله به مقایسه یو پی وی سی و ترمال بریک می پردازیم. 

بررسی فنی و مقایسه یو پی وی سی و ترمال بریک

در حالی که بسیاری از افراد بر روی نوع شیشه و طرح پنجره تمرکز می‌کنند، فریم‌هایی که انتخاب می‌کنید به همان اندازه مهم هستند. انتخاب قاب می‌تواند بر استحکام، امنیت و عملکرد حرارتی پنجره‌های جدید شما تأثیر بگذارد. آلومینیوم و یو پی وی سی(uPVC) دو مورد از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای قاب پنجره هستند. هر دو قاب دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود هستند. با این حال، فریم‌های آلومینیومی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و طرفداران بیشتری دارند.

هدف ما در این مقاله، مقایسه یو پی وی سی و ترمال بریک البته بصورت کلی و سریع است.

 

مقایسه یو پی وی سی و ترمال بریک-پنجره‌های یو پی وی سی:

uPVC مخفف پلی وینیل کلراید بدون پلاستیک است. این ماده، سفت و سخت و بادوام است و آن را به یک انتخاب جذاب در صنعت ساختمان تبدیل می کند. قاب‌های uPVC در برابر آب و هوا مقاوم هستند، ماندگاری طولانی‌ای دارند و جایگزین ارزان‌تری برای آلومینیوم هستند. علاوه بر این، پنجره‌های دوجداره یو پی وی سی بازدهی انرژی را افزایش می‌دهند و مواد قابل بازیافت هستند و آنها را به انتخابی سازگار با محیط زیست تبدیل می‌کنند.

نمایی از پنجره یو پی وی سی و محدودیت ابعادی آن

نمایی از پنجره یو پی وی سی و محدودیت ابعادی آن

مقایسه یو پی وی سی و ترمال بریک-پنجره‌های آلومینیومی: 

قاب پنجره‌های آلومینیومی سبک، محکم و بسیار بادوام است. آنها با روکش‌های آنادایز و پوشش پودری موجود هستند که امکان انتخاب عالی را برای مطابقت با مشخصات رنگی مدنظر شما، فراهم می‌کند.

استحکام آلومینیوم اجازه می‌دهد که قاب‌های باریک برای پنجره ساخته شود که این امر باعث می‌شود تا نور بیشتری (بدون به خطر انداختن ایمنی و استحکام چارچوب) وارد ساختمان شود. علاوه بر این، پنجره‌های آلومینیومی دو جداره، صرفه‌جویی در مصرف انرژی عالی و کاهش قابل توجه سر وصدا را ارائه می‌دهند.

مقایسه یو پی وی سی و ترمال بریک نمایی از پنجره آلومینیومی و قابلیت ابعادی آن

مقایسه یو پی وی سی و ترمال بریک نمایی از پنجره آلومینیومی و قابلیت ابعادی آن

مقایسه یو پی وی سی و ترمال بریک- بررسی تفاوت ها: 

هر دو قاب uPVC و آلومینیوم، گزینه‌های خوبی برای آب و هوای سخت هستند. با این حال، آنها در دوام، هزینه و گزینه‌های سفارشی‌سازی متفاوت‌اند. برای تعیین اینکه کدام ماده برای نیازهای شما بهترین است، اجازه دهید مزایا و معایب هر کدام را بشکافیم.

مقایسه یو پی وی سی و ترمال بریک-بررسی دوام: 

فریم‌های آلومینیومی بسیار قوی‌تر و مستحکم‌تر از یو پی وی سی هستند. این استحکام بیشتر، امکان استفاده از قاب بسیار نازک‌تری را فراهم می‌کند که ممکن است در الزامات طراحی خاص وجود داشته باشد. استحکام بیشتر آلومینیوم ما را قادر می‌سازد که از پانل‌های شیشه‌ای بزرگتری در ساختمان استفاده‌کنیم که مناسب پروژه‌هایی است که خواهان پنجره‌های بزرگ با پوشش کمتر هستند.

به‌طورکلی، آلومینیوم در دوام از uPVC بهتر عمل می‌کند،  uPVC طول عمر بالای 20 سال دارد، درحالی‌که آلومینیوم دارای طول عمر بالای 45 سال است.

 

مقایسه یو پی وی سی و ترمال بریک-مزایا و معایب پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک

واضح است که چرا قاب‌های آلومینیومی انتخاب محبوب‌تری برای پنجره‌ها هستند. بنابراین پیشنهاد ما در این مقایسه، به دلایل زیر، پنجره های آلومینیومی ترمال بریک هستند.

دوام

آلومینیوم در برابر آب و هوای سخت بسیار بادوام و مقاوم است. مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارد و به مرور زمان متورم نمی‌شود، ترک نمی‌خورد و شکافته نمی‌شود. قاب‌های آلومینیومی نسبت به uPVC طول عمر بالاتری دارند و نیاز به نگهداری کمی هم دارند.

انعطاف‌پذیری در طراحی

با توجه به استحکام آلومینیوم، پنجره‌های شما می‌توانند به گونه‌ای کارآمد طراحی شوند که مشخصات سفارشی را بدون به خطر انداختن ایمنی یا امنیت برآورده کنند. علاوه بر این، با طیف گسترده‌ای از پرداخت‌های موجود در صدها رنگ، به راحتی می‌توانید قاب‌های پنجره‌تان را به گونه‌ای مطابقت دهید تا به‌طور یکپارچه با پالت رنگ شما چه از سمت نمای داخلی و چه از سمت نمای بیرونی، هماهنگ شود.

هزینه خرید

در حالی که قاب‌های uPVC ممکن است جایگزین ارزان‌تری باشند، قاب‌های آلومینیومی به‌طور قابل‌توجهی مقرون به صرفه‌تر از سایر گزینه‌های قاب مانند چوب هستند، بدون اینکه کیفیت و دوام آنها به خطر بیافتد. قیمت پنجره‌های آلومینیومی بسیار رقابتی است و آنها را به گزینه‌ای عالی تبدیل می کند. البته باید صادقانه اعتراف کرد که قیمت قاب‌های آلومینیومی، گران‌تر از قاب‌های uPVC است ولی ارزش تماس با کارشناسان ما را قطعا خواهد داشت.

همین الان، برای دریافت مشاوره و راهنمایی، با کارشناسان فنی ما تماس بگیرید!

دوست‌دار محیط زیست

آلومینیوم 100٪ قابل بازیافت، غیر سمی و کاملاً پایدار است. علاوه بر این، فرآیند بازیافت آلومینیوم تنها به 5 درصد از انرژی اولیه مورد نیاز برای ایجاد آن نیاز دارد.

عملکرد حرارتی (ترمال)

پنجره‌های آلومینیومی دوجداره ترمال بریک، بهره‌وری انرژی فوق‌العاده‌ای را برای خانه شما به ارمغان می‌آورند. هنگامی که مزایای شیشه دوجداره، با قاب‌های آلومینیومی ترمال بریک ترکیب می‌شوند، صاحبان خانه می‌توانند انتظار کاهش بیش از 50 درصدی در قبض انرژی خود را مشاهده نمایند.

آیا آلومینیوم بهتر از یو پی وی سی است؟

دلیلی وجود دارد که قاب‌های آلومینیومی، محبوب‌ترین انتخاب هستند. آنها از نظر دوام و استحکام از uPVC بهتر عمل می‌کنند و گزینه‌های سفارشی‌سازی بهتری را برای کسانی که نیازهای طراحی خاص دارند، ارائه می‌دهند. علاوه بر این، ترکیب پنجره‌های آلومینیومی دو جداره ترمال بریک، کنترل حرارتی عالی را ارائه می‌دهند که منجر به کاهش هزینه‌های انرژِی شما می‌شود.

چرا آلومینیوم بهتر از یو پی وی سی است؟

برای یادآوری مزایای بسیاری از قاب‌های آلومینیومی، در اینجا 5 دلیل اصلی برای انتخاب آلومینیوم به جای یو پی وی سی آورده شده است:

  • فریم‌های آلومینیومی می‌توانند یک عمر دوام بیاورند
  • پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک در بهره‌وری انرژی بهتر از uPVC عمل می‌کنند
  • استحکام بالاتر، امکان استفاده از قاب‌های نازک‌تر و پانل‌های شیشه‌ای بزرگتر را فراهم می‌کند
  • گزینه‌های طراحی نامحدود با سفارشی‌سازی رنگ
  • محصولی با کیفیت با قیمت رقابتی و مقرون به صرفه

طیف پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریکی که نوین اسپروز ارائه می‌دهد:

  • گزینه‌های پیکربندی متعدد برای همه پنجره‌ها و درب‌ها
  • 200-300٪ بازده حرارتی بهبود یافته، U-Value به اندازه 0.9
  • 93% کاهش انعکاس UV
  • 88% کاهش سر و صدا
  • آرگون بین شکاف شیشه‌ها
  • صدها نوع رنگ، به علاوه طرح‌های چوبی
  • امنیت بالا با سیستم‌های قفل تا 6/8 نقطه
  • تعمیر و نگهداری کم
  • مناسب برای املاک ساحلی و باغی
  • مناسب برای مناطق مستعد آتش‌سوزی
  • فراتر از تمام استانداردهای ساختمانی موجود
  • ارتفاع تا بیش از 3 متر

 

بهترین انتخاب برای شما کدام است؟

پنجره‌ی مناسب:

اول اینکه: نمای بیرونی خانه شما را بهبود می بخشد

دوم اینکه: منطبق به طرح و رنگ نمای داخلی خانه شما است

سوم اینکه: در برابر عوامل طبیعی محافظت می‌کند(عایق بندی خوبی دارد)

چهارم اینکه: به طور بالقوه می تواند هزینه قابل توجهی در قبوض انرژی شما صرفه جویی کند.

لذا انتخاب پنجره های مناسب که نیازهای عملکردی شما را برآورده کند ضروری است. عوامل زیادی از جمله نوع شیشه، طرح و فریم باید در نظر گرفته شود. قاب‌های آلومینیومی، به‌ویژه قاب‌های آلومینیومی ترمال بریک، همراه با شیشه‌های دوجداره، بهره‌وری انرژی، استحکام، دوام و سفارشی‌سازی طراحی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند که پنجره های uPCV نمی‌تواند با آن رقابت کند.

لینک منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *