مقالات

ساخت در و پنجره لیفت اند اسلاید

ساخت در و پنجره لیفت اند اسلاید

ساخت در و پنجره لیفت اند اسلاید

درو پنجره های کشویی بهترین دید و استفاده از نور طبیعی را به یک خانه میدهد. هرچند امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نوآوری های موجود در صنعت در و پنجره گزینه های بیشتری از در و پنجر های کشویی قدیمی در دسترس است. یکی از این گزینه ها در و پنجره های لیفت اند اسلاید است. سیستم عملکرد این در و پنجر ها به این صورت است که با چرخاندن دستگیره به سمت پایین، لنگه توسط یک سیستم قرقره بلند می شود.

دریچه به طور کامل از درزگیرهای خود آزاد شده و از ریل پایینی فاصله بیشتری میگیرد. اکنون در می تواند با فشار یک انگشت سُر بخورد. دستگیره را به حالت اولیه برگردانید، تا ریل پایین  بیاید و دریچه را در پایین قاب قرار دهد در این حالت، پنجره عایق حداکثری شود. در حالت بسته، ریل کاملاً در برابر شرایط جوی و خوردگی محافظت می شود.

مزیت های استفاده از لیفت اند اسلاید

سهولت استفاده و نگهداری آسان

همانطور که قبلا ذکر شد، طراحی لیفت اند اسلاید به کاربر این امکان را می دهد که حتی لنگه های بزرگ را با فشار یک انگشت باز کند.  دستگیره و قفل لیفت اند اسلاید نسبت به بسیاری از مکانیسم های قفل مورد استفاده در درب های کشویی بهبود یافته و آسان تر شده است. حرکت چرخشی ساده نه تنها قفل در را باز می کند، بلکه همزمان در را نیز بالا می برد. هیچ مکانیزم قفل اضافی مورد نیاز نیست.  قفل های لیفت اند اسلاید به مرور زمان مانند بسیاری از مکانیسم‌های قفل کشویی گیر نمی‌کند.

2 2 گروه صنعتی نوین اسپروز

در و پنجره های لیفت اند اسلاید نگهداری و تعمیر احتیاج ندارند و قابلیت شستشو دارند، نظافت آنها با آب و ماده شوینده معمولی کفایت میکند. یکی از مزیت های لیفت اند اسلاید این است که به خاطر پروفیل های کم حجمی که دارد فضای کمی را اشغال میکند.

 

برای سفارش پنجره لیفت اند اسلاید آلترال با ما تماس بگیرید .

عایق بهتر، کاهش سایش و خوردگی

طراحی لیفت اند اسلاید، حداقل اصطکاک عملیاتی را بدون به خطر انداختن درزگیری امکان پذیر می کند. این به این دلیل است که لنگه لیفت اند اسلاید قبل از باز شدن بالا می‌آید و اجازه می‌دهد درزگیرها جدا شوند و از قرار گرفتن در معرض اصطکاک در حین کار جلوگیری شود.

علاوه بر این، می توان از درزگیر های بیشتر و ضخیم تر استفاده کرد، زیرا آنها در مقدار نیروی باز و بسته شدن تاثیری قرار ندارند. بنابراین، در و پنجره های لیفت اند اسلاید در مقایسه با درب‌های کشویی معمولی درزگیری بسیار بهتری دارند و در برابر باد وباران، گرد و غبار و آلودگی صوتی عایق بهتری نسبت به در و پنجره های دیگر هستند. در ضمن به خاطر این که در برابر سایش و فرسودگی ناشی از اصطکاک قرار نمی‌گیرند، طول عمر بیشتری دارند.

امنیت بالاتر

هنگام بستن یک در و پنجره لیفت اند اسلاید دستگیره در حالت بسته  می رود، در این حالت مکانیسم های قفل درگیر می شوند، و وزن کامل لنگه روی قاب قرار می گیرد. با توجه به اینکه چارچوب های در و پنجره های لیفت اند اسلاید بزرگ، به راحتی 100 تا 200 کیلوگرم وزن دارند، امنیت به طور قابل توجهی افزایش پیدا میکند. علاوه بر این، حتی اگر دریچه برای تهویه کمی باز بماند، تا زمانی که دستگیره جابه‌جا نشود، نمی‌توان آن را باز کرد.

زیبایی ظاهری

با استفاده از در و پنجره های لیفت اند اسلاید نمای بیرونی شیک تر و مدرن تر به نظر میرسد. دلیل آن هم این است که امکان اجرای نمای یک تیکه برای ساختمان فراهم می شود. درب و پنجره های لیفت اند اسلاید به خاطر پروفیل نازکتر و شیشه های بزرگتری که دارند نسبت به پنجره های کشویی جلوه ای دوست داشتنی تر دارند.

 نمای ساختمان با در و پنجره های لیفت اند اسلاید جذاب و گیرا میشود.

نمای ساختمان با در و پنجره های لیفت اند اسلاید جذاب و گیرا میشود.

لیفت اند اسلاید چطور کار میکند؟

لیفت اند اسلاید دارای پروفیل های فوق العاده باریک 47 میلی متری و آستانه ایستاده 28 میلی متری است. با دستگیره های مدرن که به صورت استاندارد تعبیه شده اند. سیستم دنده منحصر به فرد Glide-S  لنگه را بلند می کند تا باز و بسته شدن-تا وزن 400 کیلوگرم- در هر پنل به راحتی انجام شود.

این نوآوری در ساختار سیستم آلومینیومی به این معنی است که می‌ شود به سادگی یک دیافراگم 6.7 متر عرض و 3.2 متر ارتفاع را تنها در دو پنل اجرا کرد. ترکیبی از خطوط پروفیل باریک آلومینیومی و دنده‌های بالابر فوق‌العاده به این معنی است حداکثر سطح شیشه‌ای بدون مانع ارائه داده می‌شود.

درهای لیفت اند اسلاید فضای خالی اضافی در هنگام بلند کردن  ایجاد میکنند که در هنگام استفاده از بلبرینگ های مخصوص در غلتک ها، عملکرد روان تر و راحت تر می شود. لیفت اند اسلاید همچنین از ریل در برابر گرد و غبار و فرسودگی محافظت میکند.

تفاوت بین در و پنجره های کشویی و لیفت اند اسلاید

یک در و پنجره کشویی معمولی از یک ریل ثابت در پایین قاب بیرونی استفاده می کند، که توسط غلتک های کوچکی در زیر دریچه که در امتداد ریل پایین حرکت می کنند پشتیبانی می شود. در درو پنجره های کشویی فاصله بسیار کمی بین ریل و دریچه دارند که باعث ایجاد اصطکاک و ساییدگی قابل توجهی در ساختار می شود. با گذشت زمان، فرسایش این فاصله را حتی کمتر نیز میکند که باعث میشود غلتک‌ها فرسوده ‌شوند، درنتیجه در و پنجره های کشویی سخت‌تر و سخت‌تر باز می‌شوند. این مشکل هر چه در و پنجره بزرگتر باشد بدتر است.

در و پنجره های لیفت اند اسلاید با استفاده از مکانیزمی که در را قبل از باز شدن بلند می کند، از مشکلات در و پنجره های کشویی معمولی جلوگیری می کند. لیفت اند اسلاید به شما این امکان را می دهد که درب های کشویی بزرگ را به راحت ترین شکل باز کنید. دستگیره 180 درجه بچرخانید تا درب روی غلتک های آن بلند شده و باز شود. لغزش روی غلتک ها اصطکاک را کاهش می دهد و باعث می شود حتی بزرگ ترین و سنگین ترین درها نیز بدون زحمت باز شوند.

سخن آخر

به دلیل مشکلات موجود در در و پنجر های کشویی، که لنگه با وزن بالا را به سختی حرکت میداد، خیلی از افراد از درهای کشویی بزرگ اجتناب میکردند. اما این مشکلات به لطف وجود در و پنجره های لیفت اند اسلاید حل شدند. امروزه میتوان از پنل های بزرگ سنگین بدون هیچ مشکلی استفاده کرد و از مناظر بیرون با دیدی باز نهایت لذت را برد. حتی می توان آن را با طرح های خلاقانه ترکیب کرد، از نصب دو پنل معمولی گرفته تا پیکربندی های چند پانلی در عرض یک خانه یا ساختمان؛ و نماهای زیبایی به وجود آورد.

 

مقالات مرتبط: 

 

لینک منبع

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *