مقالات

پنجره لیفت یا سایبانی

پنجره لیفت

پنجره لیفت یا پنجره سایبان گزینه مناسبی برای کسانی هستند که به دنبال بازشوهای افقی و عمودی هستند. پنجره های لیفت، جذاب، شیک و مناسب برای صرفه جویی در انرژی هستند. پنجره های سایبان معمولا از پایین باز می شوند. آنها عایق و ایمن می باشند و نسبت به پنجره های لولایی و کشویی که با همان دو جدار شیشه و گاز پرکننده استاندارد پیکربندی شده اند، بازده انرژی بهتری را دارا هستند.

پنجره های لیفت یک انتخاب عالی برای حمام و آشپزخانه هستند، و به خاطر انعطاف پذیری در اندازه، می توانند در هر اتاقی که نیاز به تهویه و نور زیاد دارد، استفاده شوند. پنجره های سایبان همه کاره هستند و میتوانند با بسیاری از دکوراسیون ها، سبک ها و اتاق های مختلف در اطراف خانه سازگار شوند. آنها را می توان برای حفظ حریم خصوصی در ارتفاع بالاتر و یا برای کارکرد آسان پایین تر روی دیوار نصب کرد.

 پنجره های سایبان گزینه ای عالی برای صاحب خانه هایی هستند که به دنبال پنجره ای هستند که کمی متفاوت از پنجره های سنتی باشد و به فضای خانه جلوه ای مدرن می دهد.

 برای استعلام قیمت پنجره لیفت با کارشناسان اسپروز در ارتباط باشید .

کارکرد و کاربرد پنجره لیفت یا سایبانی

پنجره های لیفت دارای لولاهایی در بالای پروفیل هستند و از پایین به سمت بیرون می چرخند. آنها می توانند با میل لنگ ساده یک دسته یا با سر خوردن باز شوند. برای باز کردن پنجره، ابتدا قفل های دو طرف و سپس دسته میل لنگ را باز کنید و آن را بچرخانید تا پنجره به زاویه ای که می خواهید باز شود. یک سری از پنجره های سایبانی تا 90 درجه باز می شوند. برای بستن پنجره، دستگیره را در جهت مخالف بچرخانید تا پنجره بسته شود، و آن را از دو طرف قفل کنید.

پنجره های سایبان در مکان هایی که نیاز به تهویه مداوم و نور اضافی دارند، عالی هستند؛ زیرا می توان آنها را در ارتفاع بالا روی دیوار قرار داد و با چرخش دستگیره به راحتی باز و بسته کرد. به دلیل طراحی لولایی به سمت بالا، این پنجره ها به طور طبیعی مانع از ورود آب در حالت باز می شوند، حتی زمانی که باران می بارد. این کمک می کند تا پنجره های سایبان کمی متفاوت از پنجره های معمولی و سنتی شما با بازشو رو به بالا باشد.

مزایا و معایب پنجره های سایبان را بررسی کنید تا مشخص کنید که آیا واقعاً می توانند برای شما و خانه شما مناسب باشند یا خیر.

پنجره‌های لیفت به شما این امکان را میدهند که حتی در هنگام بارش باران همچنان توانایی تهویه هوا داشته باشید

مزایای پنجره لیفت

بازشو

پنجره های لیفت به سادگی با چرخش ساده یک دسته میل لنگ تاشو استاندارد، یا تو در تو، باز و بسته می شوند. برخی از تولیدکنندگان پنجره یک مکانیسم دستگیره کشویی برای باز و بسته کردن پنجره ارائه می کنند. بسته به سازنده، دستگیره ممکن است در طرفین لنگه یا در پایین و وسط لنگه قرار داشته باشد.

امنیت و حریم خصوصی

پنجره لیفت به افزایش امنیت خانه شما کمک می کند؛ پنجره‌های کشویی معمولاً دارای یک مکانیسم قفل دوگانه هستند که توسط دو قفل در دو طرف قاب پنجره در جایی که به لنگه  می‌رسد کنترل می‌شود. به دلیل نوع خاص مکانیزم باز شدن، این پنجره ها میتوانند در ارتفاع بالا بر روی دیوارها قرار گیرند و حریم خصوصی بیشتری را فراهم کرده امنیت را با جلوگیری از ورود افراد ناخواسته بیشتر می کند.

یراق آلات

پنجره های لیفت ممتاز، که تولید برند معتبر باشند، یراق آلات مرغوبی دارند، که تضمینی برای ماندگاری و عملکرد روان برای سالیان سال خواهد بود.

تهویه

پنجره های سایبان به لطف اندازه، قرارگیری و عملکرد منحصر به فرد خود، تهویه و روشنایی بهتری نسبت به پنجره های کشویی و لولایی دارند؛ و راه حلی عالی برای زمانی هستند که دهانه پنجره عرض بیشتری نسبت به ارتفاع دارد. به عنوان مثال، هنگامی که باران می بارد، یک پنجره سایبان می تواند باز بماند و هوای خنک را به خانه وارد کند و در عین حال از ورود باران به داخل خانه جلوگیری کند.

همچنین از آنجایی که آنها می توانند در موقعیت های بیشتری نسبت به پنجره های کشویی استاندارد باز بمانند، به افزایش تهویه خانه شما کمک می کنند؛ این باعث می شود پنجره لیفت برای مناطق گرم ایده آل باشد زیرا می تواند با تهویه مناسب گرمای فزاینده در تابستان را خارج کند. حتی میتوان برای بهبود جریان هوا آن را با انواع دیگر پنجره ها ترکیب کرد.

مقرون به صرفه بودن

خرید و نصب پنجره سایبان معمولاً یکی از گزینه‌های پنجره با قیمت مناسب برای خانه است. برای هر صاحب خانه ای که به دنبال بودجه بندی دقیق است، پنجره های سایبان گزینه ای عالی هستند.

درزگیری آب و هوا و بهره وری انرژی

به دلیل ویژگی‌های سقف مانند پنجره سایبانی، هنگام باز بودن، بهتر از پنجره‌های لولایی و کشویی از ورود آب به خانه جلوگیری می‌کنند.  همچنین  پنجره های سایبان عایق بندی بسیار خوبی در برابر هوای بیرون انجام می دهند و هوای کمتری نسبت به پنجره های سنتی نشت می کنند، بنابراین به صرفه جویی انرژی خانه شما در تابستان و زمستان کمک می کنند.

تطبیق پذیری با هر نوع طراحی

اگر به دنبال گزینه ای همه کاره پنجره برای خانه خود هستید، پنجره های لیفت می توانند برای مطابقت با نیازها و ترجیحات خاص مناسب باشند. پنجره های سایبان می توانند اشکال و اندازه های مختلفی داشته باشند. شما می توانید پنجره های سایبان UPVC یا آلومینیومی داشته باشید؛ همه چیز به بودجه، سبک دلخواه و نوع عایق بندی بستگی دارد.

پنجره لیفت یا سایبانی ، بیشتر برای فضاهایی چون حمام و دستشویی و راه پله ها استفاده می شوند.

پنجره لیفت یا سایبانی ، بیشتر برای فضاهایی چون حمام و دستشویی و راه پله ها استفاده می شوند.

معایب پنجره لیفت

تمیز کردن

با توجه به نحوه باز شدن پنجره های لیفت، تمیز کردن آنها می تواند چالش برانگیز باشد. شیب آنها در هنگام گردگیری و تمیز کردن، طرف بیرونی پنجره را به یک ناحیه دشوار برای دسترسی تبدیل می کند که می تواند برای برخی از صاحبان خانه آزاردهنده باشد. برای تمیز کردن طرف بیرونی در ارتفاع بالا، باید لنگه را کلا از پروفیل جدا کنید یا اگر میتوانید از یک نردبان استفاده کنید.

سایش و پاره شدن

یراق آلات بی کیفیت در معرض ساییدگی و خوردگی چرخ دنده های میل لنگ و لولا هستند که می تواند منجر به ناهماهنگی و عملکرد ضعیف پنجره شود. در این حالت اگر لنگه سنگین باشد فشار بیشتری روی قاب ایجاد می کند و ممکن است به مرور زمان باعث تاب برداشتن یا شکستن آن شود.

اندازه

به طور کلی حداکثر اندازه پنجره برای سایبان ها، ممکن است کوچکتر از پنجره های کشویی یا حتی لولایی باشد، به خصوص اگر بخواهیم یک واحد سه جداره سنگین داشته باشیم.

فضا

پنجره لیفت در حالی که روشنایی خوب و تهویه عالی را فراهم می کند، اما امکان دارد که هنگامی که باز است، به علت بیرون زدگی از سازه به المان های فضی خارجی یا حتی افراد بخورد و احتمال آسیب به اشخاص و  به واحد پنجره را بالا ببرد.

 

لازم بذکر است که پنجره لیفت با پنجره لیفت اند اسلاید باهم متفاوت میباشند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پنجره لیفت اند اسلاید، محصول زیر را مطالعه فرمایید:

 

 

لینک منبع

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *