مقالات

6 مزیت برای انتخاب سیستم لیفت اند اسلاید

لیفت اند اسلاید

سیستم لیفت اند اسلاید

به روشی اطلاق می شود که سیستم کشویی شما، باز هم می شود. به جای یک ریل ثابت و غلتک های کوچک که در یک سیستم کشویی معمولی می بینید، با سیستم لیفت اند اسلاید، لنگه بلند می شود و بالای قاب متحرک می شود و به شما امکان می دهد که بدون زحمت، حرکت باز کردن آسان را تجربه کنید.

هنگامی که دستگیره چرخانده می شود، چرخ ها درگیر خواهند شد(به این معنی که اگر می خواهید درب کشویی خود را در هر نقطه از ریل پارک کنید، به جای اینکه کاملاً باز یا بسته شود، می توانید دستگیره را بچرخانید که چرخ ها را درگیر کرده و در را در جای خود ثابت کنید). 

بیایید کمی توضیح بیشتر بدهیم. یک درب کشویی معمولی از یک ریل ثابت در پایین قاب بیرونی استفاده می کند. درب توسط غلتک های کوچکی در زیر دریچه که در امتداد ریل پایین حرکت می کنند پشتیبانی می شود. برای جلوگیری کافی از نفوذ آب و هوا، درهای کشویی فاصله بسیار کمی بین ریل و دریچه دارند و باعث ایجاد اصطکاک و ساییدگی قابل توجهی در مهر و موم ها می شود، حتی در درب های کاملاً جدید.

با گذشت زمان، همانطور که زباله و خوردگی، فاصله را حتی بیشتر کاهش می‌دهد و یاتاقان‌های غلتک‌ها فرسوده می‌شوند، درهای کشویی سخت‌تر و سخت‌تر باز می‌شوند، مخصوصاً در درب های بزرگ‌تر. احتمالاً خودتان روی درهای کشویی قدیمی متوجه آن شده اید.

درب های با سیستم لیفت اند اسلاید با استفاده از مکانیزمی که درب را قبل از کشویی، بلند می کند، از مشکلات درب های کشویی معمولی جلوگیری می کند. می توان آن را با طرح های تقریباً بی حد و حصر درهای کشویی، از تنظیمات معمولی دو پانل گرفته تا پیکربندی های چند پانلی و بدون گوشه در عرض یک خانه یا ساختمان استفاده کرد.

با چرخاندن دستگیره به سمت پایین، دریچه توسط یک سیستم قرقره بلند می شود. دریچه به طور کامل از درزگیرهای خود آزاد شده و از ریل پایینی فاصله بیشتری دارد. اکنون درب می تواند با فشار یک انگشت سر بخورد. دستگیره را به حالت اولیه برگردانید تا ریل پایین بیاید و دریچه را در پایین قاب قرار دهید تا حداکثر حالت جلوگیری از انفوذ آب و هوا را داشته باشید. در حالت بسته، ریل کاملاً در برابر آشغال و خوردگی محافظت می شود.

هرچند از سیستم لیفت اند اسلاید می توان هم برای درب و هم برای پنجره استفاده کرد، ولی به دلیل قابلیت بالایی که در تحمل وزن دارد، عمدتا از آن در ساخت درب استفاده می شود. 

درب با سیستم لیفت اند اسلاید

درب با سیستم لیفت اند اسلاید

چرا باید سیستم لیفت اند اسلاید را انتخاب کنید

سیستم لیفت اند اسلاید محافظت بیشتری در برابر آشغال‌هایی که مثلا با درب کشویی و ریل تداخل می‌کنند، فراهم می‌کند و تضمین می‌کند که حرکت آسان را هم در تمام طول عمر درب‌هایتان حفظ کنید.

زمانی که قصد انتخاب دربهای کشویی و یا لیفت اند اسلاید را در اندازه های بزرگ دارید، لازم است که راحتی باز شدن را برای همه افراد خانواده در نظر داشته باشید.

وقتی که به این درب ها یا پنجره ها، شیشه هم اضافه می شود، وزن آنها به  200 تا 500 کیلوگرم می رسد.  بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که سیستم آنها با مکانیزم مهندسی دقیق و با کیفیت بالا ساخته شده است. سیستم لیفت اند اسلاید(یا کششی/کشویی) این امکان را می دهد که فرزندان شما هم بتوانند دربهای بزرگ را باز کنند.

مکانیزم کششی/کشویی به گونه ای است که با از بین بردن اصطکاک روی ریل ها در حین کار، نسبت به ورود هوا و آب نیز به صورت عایق عمل می کند. 

امنیت، همیشه یک نکته مهم و درخور توجه برای منزل شما است. هنگامی که از این سیستم ها استفاده می کنید،  پس از بسته شدن، وزن کامل لنگه، روی قاب قرار می‌گیرد لذا حافظت بیشتری را ایجاد می کند.

سیستم لیفت اند اسلاید، برای چه مکانهایی مناسب تر است

سیستم لیفت اند اسلاید انتخاب خوبی برای اتاق ها یا منظره هایی است که به دسترسی آسان به فضای باز نیز نیاز دارند. درهای لیفت اند اسلاید با ارائه بزرگترین قسمت‌های شیشه‌ای ممکن، منظره‌ای عالی را با حداقل وقفه ایجاد می‌کنند.

سیستم لیفت اند اسلاید و امکان فضاسازی منعطف آن

سیستم لیفت اند اسلاید

سیستم لیفت اند اسلاید در مقابل سیستم کشویی معمولی

سیستم لیفت اند اسلاید علاوه بر اینکه تمام مزایای سیستم کشویی معمولی را دارد، مزایای دیگری نیز به همراه دارد. عمده تفاوت آنها در نحوه عملکردشان است. چرخاندن دسته، بلند کردن و پایین آمدن پانل ها را در ریل امکان پذیر می کند و امکان حرکت آسان تر و امکان قفل کردن درب را در هر حالت باز فراهم می کند.

با درب های لیفت اند اسلاید، حتی عملکرد جلوگیری از نفوذ آب و هوا و راندمان حرارتی به لطف عایق بندی بهتر بهبود می یابد. زیبایی شناسی خیره کننده و عملکرد بدون درز، همراه با تمام مزایای عملکردی آلومینیوم، درب های لیفت اند اسلاید نوین اسپرز را را به انتخابی ایده آل تبدیل کرده است.

ویژگی های سیستم لیفت اند اسلاید

1- قابل اعتماد و بادوام

آلومینیوم، بسیار بادوام، سبک و قوی است که آن را به ماده ای عالی برای ساخت درب های با سیستم لیفت اند اسلاید تبدیل می کند. برخلاف الوار یا یو پی وی سی، آلومینیوم یک ماده بسیار پایدار با حداقل انقباض و انبساط در تغییرات دمایی است. این امر از خم شدن و پیچ خوردن قاب درب، که معمولاً باز و بسته شدن آنها را در طول زمان سخت تر می کند، جلوگیری می کند.

2- تعمیر و نگهداری کم

تمام قاب ها و اجزای درب آلومینیومی ما در برابر عناصر محافظت می شوند و هرگز نیازی به رنگ آمیزی مجدد نخواهند داشت. برخلاف درب های اسکلت فولادی، فریم های آلومینیومی ما بدون زنگ زدگی هستند و علاوه بر آن با روکش خاصی محافظت می شود که حتی در شرایط سخت مانند محیط های دریایی نیز از آنها محافظت می کند.

3- ذخیره انرژی

پیشرفت‌های تکنولوژیکی اخیر باعث شده است که قاب‌های درب آلومینیومی به اندازه چوب یا همتای uPVC آن‌ها از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی کارآمدتر باشند و در عین حال طراحی باریک و ظریفی داشته باشند. یک دیافراگم شیشه ای بزرگتر با درهای لیفت اند اسلاید به لطف قاب های آلومینیومی باریک امکان پذیر شده است که نور طبیعی بیشتری را وارد فضا می کند و به طور بالقوه هزینه های انرژی را کاهش می دهد.

4- راحتی در استفاده

همانطور که قبلا ذکر شد، طراحی سیستم لیفت اند اسلاید به کاربر این امکان را می دهد که حتی درب های بزرگ را با فشار یک انگشت باز کند.

درب های لیفت اند اسلاید علاوه بر فضاهای خروج هوا هنگام بلند کردن و محافظت از ریل در برابر گرد و غبار و آشغال، استفاده از بلبرینگ های با کارایی بالا در غلتک ها به عملکرد روان آنها کمک می کند. با این قابلیت ها، مشتریانی که ممکن است به دلیل وزن از درهای کشویی بزرگتر اجتناب کنند، ممکن است اندازه درب های بزرگتر را با مکانیزم لیفت اند اسلاید در نظر بگیرند.

5- جلوگیری بهتر از نفوذ آب و هوا، کاهش سایش و پارگی

مکانیسم ویژه درب های لیفت اند اسلاید باعث کاهش سایش و پارگی شده و آب بندی و مقاومت در برابر ورود آب و هوا و گرد و غبار را بهبود می بخشد.

طراحی درهای لیفت اند اسلاید، حداقل اصطکاک عملیاتی را بدون به خطر انداختن عایق آب و هوا با عملکرد بالا امکان پذیر می کند. این به این دلیل است که دریچه بالابر و درب کشویی قبل از باز شدن بالا می‌آیند و اجازه می‌دهد درزگیرها جدا شوند و در حین کار در معرض اصطکاک قرار نگیرند. علاوه بر این، می توان از مهر و موم های بیشتر و ضخیم تر استفاده کرد، زیرا آنها به اصطکاک هنگام باز کردن درب نمی افزایند.

بنابراین، درهای لیفت اند اسلاید در مقایسه با درب های کشویی معمولی عایق هوا و آب بسیار بهتری دارند، در حالی که به دلیل درزگیرهایی که در معرض سایش و پارگی ناشی از اصطکاک قرار نمی گیرند، طول عمر بیشتری دارند.

6- مقاومت در برابر ورود اجباری بهبود یافته است

هنگامی که یک درب لیفت اند اسلاید بسته می شود و دستگیره به حالت بسته منتقل می شود، نه تنها مکانیسم های قفل درگیر می شوند، بلکه وزن کامل دریچه روی قاب قرار می گیرد. مزاحمان نه تنها نیاز به ایجاد اهرم کافی برای شکستن مکانیسم قفل چند نقطه ای دارند، بلکه وزن دریچه را نیز باید جابجا می کنند.

با توجه به اینکه دریچه های درب های لیفت اند اسلاید بزرگتر به راحتی 100 تا 200 کیلو وزن دارند، امنیت قابل توجهی را افزایش می دهد. علاوه بر این، حتی اگر دریچه برای تهویه کمی باز بماند، تا زمانی که نمی‌توان دستگیره را از بیرون جابه‌جا کرد، نمی‌توان آن را فقط باز کرد.

 

لینک منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *